App Store ne potrebuje veliko uvoda, vsak uporabnik iPhona, iPada ali Maca je več kot seznanjen z Applovo spletno trgovino za aplikacije. Aplikacije so se preoblikovale do te mere, da z njimi lahko postorimo marsikaj, od ustvarjanja, učenja pa vse do igranja iger. In App Store je najboljše mesto za odkrivanje in prenašanje novih aplikacij. Njegova jasna struktura skupaj s priporočili in tematskimi seznami, ki so jih ustvarili uredniki, olajšajo iskanje popolne aplikacije za vse, kar potrebujete. Vsakodnevno svež zavihek Today s predstavljenimi aplikacijami, zgodbami, nasveti in zvijačami vam omogoča nenehno posodobljen pogled na novosti iz sveta aplikacij. Poleg tega je zavihek Search močno orodje za iskanje tistega, kar potrebujete v danem trenutku, z rezultati iskanja, ki vključujejo uredniške zgodbe, nasvete, trike ter sezname.
Na svoji spletni strani Apple piše, da so App Store ustvarili z dvema ciljema: "da bo to varno in zaupanja vredno mesto za stranke, da odkrijejo in prenesejo aplikacije, hkrati pa gre za odlično poslovno priložnost za vse razvijalce." Da bi te cilje dosegli, so uvedli strogo in nenehno posodobljen sklop pravil in načel, ki zagotavljajo, da so aplikacije v skladu z visokim standardom za zasebnost, varnost in vsebino. App Store Review Guidelines razvijalcem nudi jasne smernice, s katerimi od njih zahtevajo, da so aplikacije, ki so na voljo v trgovini App Store, varne, zagotavljajo dobro uporabniško izkušnjo, upoštevajo Applova pravila o zasebnosti uporabnikov, zavarujejo naprave pred zlonamerno programsko opremo in grožnjami ter uporabljajo odobrene poslovne modele. Vsak teden je na voljo 100.000 aplikacij, ki so bile predložene v pregled, vse pa so skrbno pregledane, večinoma že v 24 urah po sami predložitvi. Odobrenih je le 60%, 40% pa je zavrnjenih, najpogostejši razlog za to pa so manjše napake, ki bi lahko ogrozile zasebnost uporabnikov.
Pred trgovino App Store
Po kratkem povzetku o tem, kaj App Store pomeni danes, se poglobimo v preteklost in odkrijmo najpomembnejše mejnike njenega potovanja. Začeti moramo na začetku, še pred samim nastankom trgovine App Store, z originalnim iPhonom iz leta 2007. Ko je bil iPhone predstavljen na Macworldu 2007, se je pojavil le ducat vgrajenih aplikacij, brez aplikacij tretjih oseb. Ni bilo trgovine App Store, ampak iTunes Store, ki je deloval že od leta 2003 in Applu pokazal, da lahko svojo platformo, ki je bila prilagojena za namizne računalnike, integrirajo tudi v mobilne telefone.
Za dodajanje novih aplikacij na iPhone je Apple kot rešitev najprej ponudil spletne aplikacije. Kmalu zatem, ob upoštevanju vseh omejitev spletnih aplikacij, pomanjkanja dostopa do osnovnih funkcij, slabe zmogljivosti v primerjavi z nativnimi aplikacijami in težav z zaračunavanjem, je postalo jasno, da morajo aplikacije tretjih oseb za iPhone integrirati. Steve Jobs pa je tej zamisli sprva nasprotoval. Njegova glavna skrb je bila, da bi omogočanje aplikacij tretjih oseb na iPhonu lahko pomenilo potencialne varnostne grožnje, hkrati pa je sovražil idejo o slabo razviti programski opremi, ki bi morebiti škodovala Applovi novi stvaritvi. Notranji sodelavci – še posebej Phil Schiller in Art Levinson – pa so še naprej vztrajno prepričevali Jobsa, da bi spremenil svoje mnenje, in na koncu jim je le uspelo.
Naslednjo pomlad 2008 je Apple predstavil SDK (komplet za razvijalce programske opreme), ki razvijalcem omogoča, da ustvarijo nativne aplikacije, ki so varne in zagotavljajo odlično uporabniško izkušnjo. No, od tistega trenutka jih je do virtualne trgovine z aplikacijami ločil le še majhen korak. Zahvaljujoč iTunesu je Apple že vedel, kako prodati, prenesti in dostaviti digitalno blago na mednarodni ravni bolje kot kdorkoli drug v industriji v tistem času. Poleg tega so Macovi razvijalci pomagali zagotoviti, da je bil prvi, kritični val iPhone aplikacij, prodanih prek nove trgovine App Store, ne le funkcionalen, ampak tudi lep, ponudil pa je fantastično uporabniško izkušnjo. Postavili so zelo visoko merilo za prihodnost iOS aplikacij.
Šokanten uspeh začetka
App Store je bil uveden 10. julija 2008 v 62 državah s 500 aplikacijami. Danes bi bila ta številka videti smešno majhna, toda za tiste čase je bila osupljiva. Prenosi so se začeli povečevati že na samem začetku. V prvem vikendu je bilo prenesenih 10 milijonov aplikacij, v prvih treh mesecih pa 100 milijonov. Do aprila 2009 je to število doseglo 1 milijardo in do junija – niti eno leto po uvedbi – so lahko uporabniki izbirali med 50.000 aplikacijami v trgovini App Store. To je bila šokantna raven uspeha, ki ga nihče ni pričakoval, niti sam Apple. Avgusta 2008 je Jobs v intervjuju za Wall Street Journal povedal, da Apple ni pričakoval, da bo trgovina App Store "tako velika." "Mobilna industrija ni nikoli videla kaj takega," je še dodal.
Prva leta
Leta 2009 je Apple uvedel možnost nakupa znotraj aplikacij (IAP), ki strankam omogoča, da prenesejo aplikacijo in nato plačajo, da odklenejo različne ravni in funkcionalnosti. Ta možnost je hkrati ljudem omogočila, da nove aplikacije dodobra raziščejo, preden se zavežejo k nakupu. Še več, leta 2011 je trgovina App Store začela podpirati tudi naročniške aplikacije. Ta poslovni model je od takrat vse bolj priljubljen in postaja najbolj "trendi" metoda zaslužka z aplikacijami za razvijalce.
Oktobra 2010 je Apple najavil Mac App Store, podobno platformo za distribucijo aplikacij za macOS, z uradno uvedbo januarja 2011 z izdajo posodobitve 10.6.6. Snow Leopard. Uspeh je bil podoben: Po 24 urah je Apple objavil, da so zabeležili več kot milijon prenosov. Leto 2010 je bilo veliko za Apple. Med drugim tudi zaradi vstopa na trg tabličnih računalnikov z iPadom. To je pomenilo ogromno platno in neverjetno igrišče za razvijalce, saj so lahko dostavili nove navdihujoče aplikacije, pri tem pa so lahko izkoristili prednost povečane površine vmesnika.
Junija 2013 je Apple na svoji konferenci za razvijalce objavil prihajajoči razdelek "Kids" v trgovini App Store. Novi razdelek z aplikacijami, razvrščenimi po starostnih razredih, je bil uveden ob izdaji sistema iOS 7 septembra 2013.
Nadaljnji mejniki
Prva pametna ura Apple Watch je bila izdana leta 2015 in skupaj s HealthKit utrla pot za razvijalce, da ustvarijo bolj inovativne, inteligentne in interaktivne aplikacije za zdravje, fitnes in wellness. Ura Apple Watch, popolna naprava za šport in osebno rekreacijo, spodbuja uporabnike, da so bolj aktivni in pozorni na svoje zdravje, s svojimi aplikacijami za fitnes in zdravje pa so ure postale izjemno priljubljene.
Leta 2017 je Apple predstavil ARKit 1.0 – platformo za razvoj razširjene resničnosti za iOS mobilne naprave, ki razvijalcem omogoča izdelavo zelo podrobnih izkušenj razširjene resničnosti. Z ARKit je iOS postal največja platforma razširjene resničnosti na svetu, praktično čez noč, na voljo pa je več sto milijonom uporabnikov iPhonov in iPadov.
Istega leta je Apple predstavil popolnoma novo trgovino App Store z izdajo iOS-a 11. Nova zasnova se je bolj osredotočila na uredniško vsebino in vsakodnevne poudarke ter predstavila "čistejši in doslednejši ter barvit videz". Začenši z iOS-om 11 je Apple zahteval, da vse aplikacije podpirajo 64-bitno arhitekturo in s tem očistijo več kot 180.000 starih aplikacij iz trgovine iOS App Store. Postopek postopnega opuščanja 32-bitnih aplikacij se je začel tudi za macOS in se bo zaključil z macOS Catalino, ki ne bo več podpirala aplikacij z 32-bitno arhitekturo.
Čeprav je bilo februarja v trgovini App Store 2.200.000 aplikacij za iOS, se je število le teh v zadnjih nekaj letih dejansko zmanjšalo. Razlog za to je predvsem v tem, da je Apple uvedel nove standarde, ki odstranjujejo številne aplikacije: stare aplikacije, ki niso več združljive, aplikacije, ki kopirajo druge aplikacije, in tiste, ki zagotavljajo orodja, ki niso potrebna za iPhone - npr. antivirus. To pomeni, da medtem ko se številke včasih znižajo, se kakovost aplikacij v trgovini App Store dvigne. Zahvaljujoč temu je trgovina App Store še vedno ena izmed najbolj priljubljenih prodajnih aplikacij na trgu in zagotavlja odlične izkušnje za vse uporabnike Applovih naprav. Ni presenetljivo, da je po mnenju Applovega soustanovitelja Steva Wozniaka, App Store najpomembnejši Applov izum. Za podjetje, ki je predstavilo Apple II, iMac G3 in iPhone, so to besede, ki bi marsikomu težko padle z jezika, se vam ne zdi?