Pravice potrošnikov in pravni vodič
Dobavitelj daje garancijo na izdelke v obsegu in pod pogoji navedenimi tukaj.
Podjetje garantira končnemu uporabniku strojne opreme za obdobje enega (1) leta od dneva nakupa izdelka. Kot končni uporabnik strojne opreme se smatra fizična oseba, ki je izdelke kupila za svojo osebno uporabo ali za uporabo članov svoje družine. Garancija se nanaša na material in delo, prizna pa se samo v primeru, če je bil izdelek v trenutku prodaje nov in neuporabljen. Če je na izdelku ugotovljena napaka, lahko podjetje:
- izdelek brezplačno popravi z uporabo rezervnih delov
- izdelek zamenja z novim
- lahko pa uporabniku vrne celoten znesek kupnine za izdelek
Za popravljeni izdelek velja preostala garancija izvirnega izdelka. Če je bil izdelek zamenjan z novim, se na ta izdelek daje garancija, ki sicer velja za nov izdelek. V primeru zamenjave izdelka ali njegovega dela z drugim, zamenjani izdelek preide v last uporabnika, izvirni izdelek pa v last podjetja. Garancija na delo in rezervne dele velja 3 mesece od menjave oziroma popravila. Proizvajalec zagotavlja vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate še tri leta po preteku garancijskega roka. V primeru reklamacije mora končni uporabnik izdelek dostaviti svojemu prodajalcu, oziroma pooblaščenemu servisu.
Prenosna strojna oprema je vsak izdelek podjetja Apple, ki lahko deluje brez izvora napajanja. Garancijske storitve za prenosne izdelke so dostopne v vsem svetu, čeprav pooblaščeni ponudniki storitev podjetja Apple ne delujejo v vseh državah, prav tako vsi pooblaščeni ponudniki storitev podjetja Apple v državi, v kateri ni kupljen izdelek, nimajo na razpolago vseh rezervnih in sestavnih delov za konkreten izdelek. Če se v neki državi izdelka ne da popraviti, ga lahko uporabnik na lastne stroške pošlje v drugo državo, na primer v državo, v kateri je izdelek kupljen, kjer bodo izdelek popravili ali zamenjali.
Garancija ne izključuje pravic potrošnika, ki izhajajo iz odgovornosti prodajalca za napake na blagu. Garancija velja na geografskem območju Republike Slovenije.
Omejitev in prenehanje garancije
Garancija ne velja za:
- napake, ki so nastale kot posledica nestrokovnih posegov, zlorabe in uporabe z drugimi izdelki, ter neupoštevanja navodil proizvajalca
- napake, ki so nastale kot posledica servisnih posegov (vključno z aktualizacijo in razširitvijo programske opreme), ki so jih opravile osebe, ki niso iz pooblaščenega servisa podjetja
- napake, ki so nastale kot posledica neavtoriziranega modificiranja sestavnih delov ali malomarnega ravnanja oz. poškodb na enoti
- izdelke s katerih je odstranjena ali spremenjena serijska številka
- izdelke, ki so izrabljeni zaradi običajne uporabe ter napake zaradi katerih je izdelek prodan po nižji ceni in je bil kupec o tem opozorjen
- izdelek, ki je bil uporabljen v neprimernem okolju (vlaga, vročina, mraz, prah, itd.)
- okvare zaradi porušenja programske opreme ali če je na enoti naložena neoriginalna programska oprema
- napake katere so posledice nihanja omrežja, prenapetosti, poplave, potresov, višje sile itd.
- izdelke, ki so ukradeni ali imajo za njih uradni organi utemeljeno domnevo o kraji
PRODAJALEC NE ODGOVARJA ZA NEPOSREDNE IN POSREDNE ŠKODE, KI BI NASTALE ZARADI NEUPOŠTEVANJA GARANCIJSKIH POGOJEV ALI DRUGIH PRAVNIH DOLOČB, KAKOR TUDI NE ZA ŠKODE ZARADI IZOSTANKA DOBIČKA, PROMETNE NESREČE, IZGUBE DOBREGA IMENA, ŠKODE NA NAPRAVI ALI PREMOŽENJU ALI STROŠKE ZA OHRANITEV ALI KOPIRANJE PROGRAMA IN PODATKOV, SHRANJENIH V IZDELKU TER IZGUBO ZAUPNIH INFORMACIJ. PRODAJALEC IZRECNO IZJAVLJA, DA NE GARANTIRA ZA POPRAVILO ALI ZAMENJAVO IZDELKA BREZ RIZIKA ZA IZGUBO. V PRIMERU, DA JE GARANCIJSKI ZAHTEVEK NEUPRAVIČEN, JE KUPEC DOLŽAN PORAVNATI NASTALE STROŠKE. PRED POŠILJANJEM V SERVIS NA STROŠKE PRODAJALCA, OBVEZNO POKLIČITE PRODAJALCA, DA SE DOGOVORITE ZA NAČIN POŠILJANJA.
Programska oprema in podatki
Opozorilo: Pred pošiljanjem izdelka v garancijsko popravilo ali dostavo v servis, mora uporabnik poskrbeti za kopijo sistemske programske opreme, aplikacij in vseh podatkov, izključiti vstopno geslo ter izključiti funkcijo Find My Device. Uporabnik je odgovoren za ponovno namestitev programske opreme, podatkov in gesla. Ohranitev podatkov ni sestavni del garancijskega popravila. Prodajalec in servis ne odgovarjata za izgubo podatkov med transportom in popravilom.
Stvarna napaka po OZ
Za stvarno napako gre takrat, kadar:
- stvar nima lastnosti, potrebne za njeno običajno rabo;
- stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu morala biti znana;
- stvar nima lastnosti, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane;
- se stvar ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le simbolično.
Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo po izročitvi, če so posledice vzroka, ki je obstajal že pred tem. Prodajalec pa ne odgovarja za tiste napake, ki so bile kupcu ob sklenitvi pogodbe znane ali pa mu niso mogle ostati neznane. Šteje se, da kupcu niso mogle ostati neznane tiste napake, ki bi jih skrben človek s povprečnim znanjem in izkušenostjo človeka enakega poklica kot kupec lahko opazil pri običajnem pregledu stvari. Vendar pa prodajalec odgovarja tudi za tiste napake, ki bi jih kupec z lahkoto opazil, če izjavi, da stvar nima nobenih napak.
O skritih napakah, torej tistih, ki jih kupec ni mogel takoj opaziti, mora kupec o tem prodajalca opozoriti v osmih dneh, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma, sicer izgubi to pravico. prodajalec pa ne odgovarja za napake, ki se pojavijo v 6 mesecih po izročitvi stvari, razen če se s pogodbo določi daljši čas.
Preverite, kateri so obvezni podatki na spletni strani ali v spletni trgovini S pogodbo je mogoče omejiti ali pa popolnoma izključiti prodajalčevo odgovornost za stvarne napake stvari. Pogodbeno določilo o omejitvi ali izključitvi odgovornosti za napak stvari je nično, če je bila napaka prodajalcu znana, pa o njej ni obvestil kupca, kot tudi tedaj, ko mu je prodajalec to določilo vsilil, ker je izkoristil svoj prevladujoč položaj.
Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
- zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe);
- zahteva znižanje kupnine;
- odstopi od pogodbe (vendar le takrat, ko je dal prodajalcu primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe).
V vsakem od teh primerov pa ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode. Te pravice ugasnejo po enemletu od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo.
Stvarna napaka po ZVPot
Napaka je stvarna:
- če nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo;
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali pa bi mu morala biti znana;
- če stvar nima lastnosti ali odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan le simbolično.
Potrošnik lahko uveljavlja pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pojavijo po 2 letih od nakupa, pri rabljeni stvari pa po 1 letu od nakupa.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode. Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake - takšno pogodbeno določilo je nično.
Vir:
Obligacijski zakonik (OZ; UL RS, št. 40/2007)
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, UL RS, št. 38/2014)