In lastniki katere koli izmed teh dveh naprav imajo prednost. V bistvu je izvedba funkcije odvisna od tega, kako močno pritisnete na zaslon, medtem ko lahko vaša ura razlikuje med dvema stopnjama pritiska - standardno tapkanje in močnejše tapkanje - iPhoni, opremljeni s 3D Touch tehnologijo pa ponujajo prepoznavanje treh stpenj pritiska.
Večina ljudi instiktivno pozna geste, ki jih uporabljajo s svojim iPhonom: tapkanje, vlečenje in "ščipanje" so samo nekatere od najpogosteje uporabljenih interakcij. 3D Touch predstavlja dve novi standardi gesti- Peek and Pop, ki je pojasnjena v nadaljevanju - ter široko paleto hitrih bližnjic in dodatnih možnosti vmesnika.
Funkcije 3D Toucha so na voljo vsem razvijalcem, kar pomeni, da lahko ustvarijo aplikacije, ki izkoriščajo zaslon, občutljiv na pritisk. Razvijalec risarskih aplikacij lahko uporabi 3D Touch za spremembo intenzivnosti čopiča, ki je odvisna od trdnosti pritiska s prsti.
3D Touch je bil prvič integriran v iPhone 6S leta 2015 in je bil po tem vključen v vse prihodnje modele do iPhona XS, Mac (razen iPhona SE). Vendar pa je iPhone XR prinesel nekaj drugačnega, Haptic Touch. Kaj pa sploh je Haptic Touch? Dobra novica je, da – v teoriji – vam omogoča uporabo vseh bližnjic s trdnim pritiskom, ki ste jih vajeni. Poglejmo si, kako deluje.
3D Touch je po eni strani izgubljena priložnost. Kljub številnim zadovoljnim uporabnikom (vključno z mano – sem velik oboževalec), je ta funkcija izginila. 3D Toucha ni tako lahko odkriti. Pravzaprav ni prešel meje dodajanja bližnjic na ikone aplikacij in predogleda slik in dokumentov v aplikacijah Files in Photos.
3D Touch deluje, ker je zaslon iPhona občutljiv na pritisk. Pritisnete lahko na zaslon in močneje kot pritisnete, več se "zgodi". Zasloni Haptic Touch, kot tisti pri iPhonu XR, ne posedujejo občutljivosti na pritisk. Namesto tega se zdi, da je Haptic Touch samo novo ime za našega starega prijatelja - dolg pritisk.
Če uporabljate iPad z novejšo različico sistema iOS, verjetno že uporabljate nekaj podobnega kot Haptic Touch. iOS 11 je vključeval pet različnih vrst tapkanja:
- Tapkanje.
- Dolg dotik za "drag in drop" funkcijo.
- Daljši dotik za brisanje/premikanje aplikacij.
- Poseben srednje dolg dotik za prikaz dodatnega menija.
- Dotik s pritiskom (ali dolg dotik) v obvestilih za dostop do dodatnih možnosti.
Zdi se, da Haptic Touch uporablja drugo možnost iz tega seznama. Pravzaprav lahko to že zdaj preverite - samo vzemite iPad v svoje roke. Odprite Control Center, nato pa pritisnite in držite prst na eni od ikon. Poskusite na primer drsnik za svetlost zaslona. Ko pritisnete nanj, se ikona poveča v nadzornika za popolno osvetlitev.
Zdaj pa si zamislite, da uporabljate to gesto in pri tem dobite subtilno povratno informacijo iz iPhonovega Taptic Engina. To je Haptic Touch – dolg pritisk združen s taptičnim brenčanjem, ki vam pove, da ste svojo nalogo uspešno opravili.
Zdi se, da lahko Haptic Touch opravi večino nalog, ki jih 3D Touch že opravlja. Apple je v iOS 12 dodal nov način trackpada, ki deluje z vsakim iPhonom in iPadom. Trackpad način vam omogoča, da močno pritisnete, da tipkovnico iPhona spremenite v trackpad, kar vam omogoča nadzor kazalca v zgornjem besedilu. Novi način vam omogoča, da to storite z dolgim pritiskom presledka na tipkovnici. Skoraj prepričana sem, da bo ta funkcija dobila tudi haptične vibracije v napravi iPhone XR.