Pro v imenu označuje profesionalca. Vendar, kaj to pomeni, kaj je profesionalna uporaba? Očitno to pomeni več stvari, čeprav večina testov zmogljivosti cilja na montažo videa. Seveda, to je najbolj spektakularni način za demonstracijo moči strojne opreme in vlogerji, ki pripravljajo te teste, se najbolj spoznajo na montažo.
Kaj pa druge uporabe. Kako se novi MacBook Pro obnese pri drugih opravilih? Povedali vam bomo. Vzeli smo 13″ in 15″ model novih MacBook Projev in 13″ in 15″ generacije 2016. Za testiranje smo se povezali z Viktorjem, ki je z nami že delal na nekaj projektih. Študira oblikovanje in ve vse o programih za 3D oblikovanje in različnih t. i. renderanja in izvažanja projektov, zato je odlične kandidat za “mučenje” naših naprav.
Z njegovo pomočjo smo ustvarili poligon za naše MacBooke. Spopasti so se morali s 3D slikami in animacijami, nekaj preprekami, ki zahtevajo grafično moč, nekaj izvažanja fotografij in na koncu nekaj ustvarjanja glasbe s pomočjo Logic Pro X. Poglejmo si, kako so se MacBook Proji odrezali.
3D slike
Ko smo zagnali prvi video test, smo vedeli, da portebujemo nekaj kompleksnega. V primerjavi s programi za urejanje videa je pri programih za render 3D objektov potrebno natančno prilagajanje programske opreme, da dobimo najboljše rezultate. Viktor uporablja Keyshot Pro 7, ki za preračunavanje uporablja le procesor. Ta program je bil najboljši, ker v primeru marsikaterega drugega ne vemo kakšne metode uporablja za računanje. Tako smo lahko testirali maksimalno zmogljivost vseh procesorskih jeder.
Keyshot je precej logično in enostavno orodje. Na rezultate zelo vpliva ločljivost slike, izvozni format in “sample rate” oziroma frekvenca vzorčenja, zato se je smiselno osredotočiti na to. V prvem testu smo frekvenco vzorcev nastavili na precej nizko, vendar je to odlično za primerjavo. Prvi objekt na testu je primer, ki je na voljo na Keyshotovi spletni strani.
Zanimivo je, da ni pretirane razlike med novim 15″ in 13″ modelom. Večji je seveda nalogo opravil malce hitreje, vendar je tudi manjši brat nalogo opravil z lahkoto. Hladen tuš pa pride pri spoznanju, da je novi 13″ premagal 2016 15″ predhodnika. Stari 13″ model je potreboval dvakrat več časa od novega, med starim in novim 15″ modelom pa je bila kar precejšnja, 62 % razlika v prid modela iz leta 2018.
3D animacije
Za voljo entuzijazma smo naredili enak test z animacijami. Izbrali smo testno datoteko, ki je vsem na voljo za prenos, in ponovno poganli test. Viktorju se je zdel to dober trenutek, da malo “prepotimo” strojno opremo in je izbral malo bolj komplicirano sekvenco. V posnetku lahko vidimo prenosnik v kompleksnem gibanju z nekaj zabrisanosti in spremembami barve. Vse skupaj potrebuje več zmogljivosti in nadpovprečno količino časa.
Ko so računalniki delali, smo spremljali spremembe v hitrosti in temperaturi vseh procesorjev. Tu smo lahko videli, da so novi MacBook Proji po posodobitvi precej bolj uravnoteženi in so dosegli pričakovane vrednosti. Hitrost je bila vedno nad 2.2 GHz in starejša modela svojima novejšima bratoma po 5 – 10 minutah nista mogla več slediti. Morda je to razlog za neverjetno povečanje zmogljivosti v novih modelih. Rezultati so pokazali naslednje:
Kot lahko vidimo, smo dobili podobne rezultate, kot pri nepremičnih 3D slikah. Vsi računalniki so se spopadli s Full HD animacijo s 331 sličicami in 4x vzorčenjem vsake. Razlika med novimi modeli je 50 %, med starim in novim 15″ 78 %, novi 13″ model pa je za 19 % prehitel stari 15″ model. Seveda pa so vsi pustili zadaj stari 13″ model – novi 13″ je nalogo spet opravil dvakrat hitreje.
Grafična zmogljivost
Takoj po koncu smo se odločili, da računalnikom privoščimo malo počitka in smo se odločili za malo gaminga (igričarstva) z Diablo III. Ideja je prišla popolnoma naključno, da vidimo, kaj lahko navdušenci nad igrami pričakujemo od novih Applovih prenosnikov. Seveda vemo, da Maci niso ravno namenjeni gamingu, vendar bi se morda kdaj želeli tudi malo zabavati.
Diablo lll. smo izbrali, ker je na eni strani zelo popularna igra in na drugi zato, ker je primerno število sličic (fps) na sekundo nujno pri taki igri. Dodati pa je treba, da igra ne uporablja Applovega Metal 2 API, ampak OpenGL, tako da obstajajo tudi igre, ki so za Mac bolj prilagojene. Od 13″ modelov nismo pričakovali ničesar posebnega, saj imajo le vgrajeno Intelovo grafiko. Čeprav ima novi model podvojen eDRAM (sedaj ga ima 128 MB), to ne naredi neke razlike.
Pri ločljivosti 2880×1800 s srednjimi nastavitvami je bila zmogljivost z 21 fps nekako povprečna. Ko smo malce zmanjšali ločljivost, smo lahko dosegli 50 fps, kar ni slabo za tako majhno napravo. 15″ modeli so nekaj popolnoma drugega, v tem primeru smo imeli tudi veliko razlik v strojni opremi. Zanimalo nas je, ali bo povišanje VRAM-a iz 2 GB na 4 GB prineslo spremembo. Vendar naše želje niso bile uslišane, rezulati so bili precej podobni.
S srednjimi nastavitvami smo igro poganjali pri 30 fps, novi prenosnik pa je dosegel 10 fps več kot stari, boljše pa se je odrezal tudi pri max fps. Vendar razlika ni tako velika, le nekaj odstotkov izboljšanja. Ko smo poganjali teste z Diablom, smo pognali še nekaj testov z Unigine Heaven. Pokazali so, da bi morala biti med starim in novim 15″ modelom 54 % razlika in 20 % razlika pri manjših modelih.
Te razlike med igranjem zares nismo videli. Morda gre za pomanjkanje optimizacije in bi morda s kakšno drugo igro, recimo World of Warcraft, ki uporablja Metal 2, imeli boljše rezultate. Vendar se nam zdi, da nekih večjih nadgradenj v smislu iger niti ni bilo za pričakovati od teh rezultatov. Za resno igranje je pri teh MacBookih treba razmisliti o zunanji eGPU grafični enoti.
Lightroom izvoz
Ker fotografi obožujejo Apple naprave, smo preverili aplikacijo, ki jo uporabljajo najbolj pogosto. Lightroom. Čeprav je branje SD kartic pogojeno z adapterjem in bo tako tudi ostalo, so novi Proji prinesli veliko napredka za naše kolege fotografe. Vzeli smo album s 500 fotografijami in v Lightroomu na vseh uporabili isti efekt.
Uporabili smo najbolj pogoste popravke: temperatura, ton, ostrina, kromatična aberacija in vinjeta. Za izvoz mso uporabili 16 bitni TIFF s DP3 barvami in 72 ppi. Tudi rezultati so že videni. Seveda je zmagal nov 15″ model z 49 % napredkom glede na starega. Novi 13″ model je tudi tu na drugem mestu, ki je dosegel 40 % napredka glede na starega in 27 % glede na stari 15″ model. Novi 13″ model se je tu še bolj približal svojemu velkemu bratu, vendar na splošno med modeli ni tako velikih razlik kot pri drugih testih.
Preobremenitev z Logic Pro X
Na koncu smo uporabili še Logic Pro X, ki je eno najbolj popularnih orodij za glasbene profesionalce. Logic Pro X je tako kot Final Cut Applovo orodje, ki je konkurenca velikim imenom kot so Ableton ali Pro Tools. Če smo odkriti, nihče izmed nas ni glasbeni strokovnjak in tako podrobno takih programov še nismo uporabljali.
V tej primerjavi smo želeli odkriti, kolikokrat lahko predvajamo isti posnetek vzporedno, preden nas sistem opozori na preobremenitev procesorja. Tako velike razlike nismo pričakovali, novi MacBook Proji so pokorili vse. Za ta test smo uporabili Evan Logic Multicore Benchmark.
Precej neverjetno je novi 15″ model zmogel kar 165 posnetkov hkrati, kar je enako kot pri 12 jedernem Mac Proju. Njegov predhodnik iz leta 2016 je zmogel le 80 posnetkov, več kot pol manj. Če to ni dovolj je 15″ model iz 2016 zaostal tudi za novim 13″, ki je zmogel 48 % več posnetkov, največja razlika pa je med starim in novim 13″ modelom. Novi MacBook Pro je zmogel 170 % več kot stari iz 2016.
Zaključek
Vedeli smo, da so nove naprave postale res hitre, vendar pravega napredka nismo mogli videti le iz izvažanja videa. V testih se je pokazalo, da imata 15″ modela nekeje 50 % razlike, vendar je pravi zmagovalec novi 13″ MacBook Pro. Ta je brez težav prehitel svojege predhodnike, 13″ in 15″ modele.
13″ model smo za 3 dni posodili Viktorju za nekaj testov, saj je bil presenečen nad zmogljivostjo glede na svoje naprave. Ugotovil je, da mali 13″ MacBook Pro 2018 za dvakrat premaga njegovega iMaca 2012, ki ga bo sedaj moral zamenjati.