Posel z aplikacijami cveti

    Analitična družba App Annie je izdala svojo letno statistiko z imenom State of Apps. Ponuja obsežen pregled trenutnega stanja na trgu aplikacij. Rast v letu 2019 se je izkazala za precej visoko na naslednjih področjih: število prenosov, čas, porabljen za aplikacije in porabljen denar.

    Ne tako dolgo nazaj bi lahko rekli, da prihodnost leži v mobilnih telefonih, vendar je danes napoved postala resničnost in živimo v dobi mobilnih aplikacij. App Annie že 10 let skrbi za navade potrošnikov, zaradi česar je njihova statistika precej obsežna. Pred kratkim so objavili letno poročilo o trendih v lanskem letu. Poglejmo najzanimivejša dejstva.

    Izjava o omejitvi odgovornosti: celotno poročilo govori o svetovnih trendih in vključuje številke za iOS in Android.



    Lani je bilo po vsem svetu rekordnih 204 milijard prenosov aplikacij, kar pomeni 45-odstotno rast v primerjavi z letom 2016. Uporabniki dnevno porabijo povprečno 3,7 ure na svojih telefonih in več kot 120 milijard dolarjev za nakup aplikacij samo v App Store. 72% porabljenega denarja je šlo za igre, preostalih 28% pa za naročnine. Gre za 10-odstotno rast v primerjavi z vrednostmi iz leta 2016. Ko govorimo o naročenih storitvah, vodijo Tinder, Netflix in Tencent Video. Kitajska je s 40-odstotnim deležem v skupni porabi največji trg.

    Nekaj besed moramo nameniti tudi kategoriji z igrami. Ta segment mobilne zabave je bolj priljubljen kot kateri koli drug segment igranja. Ljudje so tukaj porabili 2,4-krat več kot za PC + Mac in 2,9-krav več kot za domače konzole. Kar pomeni več kot 80 milijard dolarjev, porabljenih samo v letu 2019. V primerjavi z letom 2017 je 20% več iger preseglo mejo 5 milijonov dohodka, 59% več iger pa je zaslužilo več kot 100 milijonov dolarjev. Ni presenečenje, da je Apple začel s storitvijo Arcade, očitno je, da so žepi mobilnih igralcev bolj ali manj polni denarja.



    Povzetek App Annie vsebuje podrobnosti o finančnih aplikacijah. Od leta 2017 se je število tistih uporabnikov, ki imajo dostop do kakršnih koli finančnih aplikacij, povečalo za 100%. Finančne aplikacije so bile po vsem svetu uporabljene več kot bilijonkrat. Rezultati jasno kažejo, da imajo uporabniki raje rešitve tehnoloških podjetij kot rešitve bank.

    V primerjavi z letom 2018 se je število prenosov v kategoriji nakupovalnih aplikacij povečalo za 20% na 5,4 milijarde. Največji trg je bila Indonezija s 70-odstotno rastjo. Uporabniki običajno uporabljajo 3,2-krat več aplikacij tistih storitev, ki nimajo fizičnih trgovin. Leto 2019 je bilo rekordno prelomno leto za nakupovanje mobilnih telefonov: kupci so na dan samskih porabili 3,84 milijarde dolarjev samo na Alibabi. V ZDA so med 1. novembrom in 2. decembrom prodali za 33,1 milijarde dolarjev blaga, kar je 40% vse spletne prodaje.

    Kar zadeva družbena omrežja, lahko rečemo, da gre za eno najbolj zrelih stvari vseh mobilnih segmentov. Njihova priljubljenost je neustavljiva, tako kot tudi njihova rast. Čas, ki ga uporabniki porabijo za uporabo družbenih aplikacij, se je v zadnjih dveh letih povečal za 20%, kar je skupaj 900 bilijonov ur po vsem svetu. Kar je polovica vsega časa, porabljenega za uporabo pametnih naprav. Aplikacije za klepet, ki so tudi del družbene kategorije, so bile prenesene več kot 5,4 milijarde krat.



    Aplikacije za prehrano, kot so restavracije in aplikacije za dostavo na dom, so postale bolj priljubljene in kažejo izjemno rast - 240% v primerjavi z letom 2017. Trg aplikacij, povezanih s športom, se je prav tako povečal za 30%, njihov povečan podatkovni promet pa kaže tudi na priljubljenost pretakanja. Aplikacije za zdravje in fitnes so v primerjavi z letom 2017 zaslužile za 130% več denarja, kar predstavlja 1,5 milijarde dolarjev.

    Na koncu poročila sta dve zelo zanimivi lestvici. Prva vsebuje največkrat prenesene aplikacije leta 2019. Na vrhu najdete vse Zuckerbergove aplikacije: Facebook Messenger, Facebook in WhatsApp. Sledi TikTok in spet aplikacija, povezana z Zuckerbergom, Instagram. TikTok se je lani razcvetel, čas, porabljen v aplikaciji, se je povečal za 210%, kitajski uporabniki pa so si ogledali 8 od 10 minut. Med top igrami vodi Free Fire, sledijo PUBG in Subway Surfers.



    V drugem grafikonu so navedene aplikacije glede na porabljen denar. Sam vrh tega seznama so zasedli Tinder, Netflix in Tencent Video, Youtube je žal zdrsnil nazaj na 5. mesto. Na seznamu mobilnih iger ni večjih presenečenj. Candy Crush je zasedel 3. mesto, PokemonGo pa je še vedno na 5. mestu. Kdo pa je na 1. mestu? Vlada igra, o kateri večina zahodnih igralcev ne ve nič. Fate/Grand Order je brezplačna RPG spletna igra, zelo priljubljena na vzhodni strani sveta.

    Če se želite poglobiti v statistiko, lahko tukaj najdete podrobne številke App Annie na 49 straneh.